Wepol Racing by Penz13 pyrkii toistamaan viime vuoden menestyksen Imatralla

Viime vuoden onnistuneen Imatranajodebyytin jälkeen Wepol Racing by Penz13 odottaa innolla paluuta Imatralle 6.-8. heinäkuuta.

Penz13

Viime vuonna Penz13-tiimin kuljettajat, voittoihin ajaneet Michael Rutter sekä edesmennyt Dan Kneen ja kolme podiumsijoitusta saavuttanut italialainen Alessandro Polita nappasivat uskomattomat kahdeksan palkintokorokesijoitusta yhdeksästä mahdollisesta. Vuonna 2018 tiimi palaa Imatralle uusien kuljettajien kanssa, ja viime vuoden menestyksen toistaminen tulee olemaan erittäin haastavaa.

IRRC Superbike -sarjan pistejohdossa oleva Danny Webb debytoi viimein Imatralla. Viime vuonna Imatra jäi Webbiltä väliin TT:n harjoitusviikolla tapahtumeen loukkaantumisen vuoksi. Nopea ja jouheva rata sopii Webbin ajotyylille ja hän pyrkii luonnollisesti kasvattamaan pistejohtoaan Imatralla.

Marek Cervenyä kannattaa pitää silmällä, sillä hän saapuu Imatralle erityisen motivoituneena vaikean kotikilpailunsa, Terlickon, jälkeen. Aivan sarjakärjen tuntumassa olevan tsekkikuljettajan vauhti riittää takuulla kilpailuvoittoihin, minkä hän osoitti Horicessa muutamia viikkoja sitten.

Tällä hetkellä sarjassa viidentenä oleva Jamie Coward esitti hyviä otteita Terlickossa ja pääsee hiljalleen juttuihin pyöränsä kanssa. Hänen tavoitteenaan on ottaa kiinni sarjakärjen etumatkaa ja saavuttaa ensimmäinen podiumsijoituksensa.

Uutena kuljettajana tiimiin liittyy brittiläinen kansainvälisen road racingin tähti, North West 200 -voittaja ja moninkertainen Macau GP:n top-3-kuljettaja Martin Jessopp debytoi tiimissä Imatranajossa. Jessopp saa ajettavakseen sähköisellä TT-alustalla varustetun BMW HP4:n, pyörän, jollaisella hän ei ole aiemmin kilpaillut. Vuonna 2017 Kneen ja Rutter osoittivat, että TT-elektroniikka toimii vähintään yhtä hyvin kuin perinteiset alustat ja tiimin insinöörit saivat jälleen uuden sulan hattuunsa.

Viimeisenä, mutta ei vähäisimpänä, kanadalainen Dan Kruger tekee paluunsa kansainväliseen road racingiin toivuttuaan viimein vuonna 2016 Kiinan Superbike-sarjan kilpailussa sattuneesta onnettomuudesta. Aiemmin, vuonna 2015 edesmenneen Simon Andrewsin tallikaverina Penz-tiimissä kilpaillut Kruger tulee epäilebättä olemaan tiimin suurin jokeri. Miehen edellinen katukilpailu oli vuoden 2016 Macau Grand Prix, mutta tiimi on vakuuttunut, että hänellä on mahdollisuus hyviin suorituksiin ja kehittymiseen tiimitoveriensa tuella.

Kovatasoinen viisikko odottaa jälleen menestyksekästä Imatranajoa. Kuitenkin vastaan asettuu kovia kilpailijoita, etunenässä paikallinen tähti Erno Kostamo sekä saksalainen Didier Grams, jotka ovat vahvistaneet osallistumisensa kilpailuun.

Penz13

Danny Webb: "Imatra on minulle jälleen uusi rata, mutta en malta odottaa pääseväni kilpailemaan siellä. Harmillisesti viime vuoden kilpailu jäi väliin TT:n harjoitusviikolla sattuneen kaadon vuoksi. Tiedän tiimin odotusten olevan korkealla, sillä he saavuttivat lähes kaikki podiumit vuonna 2017. Radan pitäisi sopia minulle jopa Terlickoa paremmin ja uusi pyörä tuntuu erinomaiselta. Tiimi tekee kaikkensa, jotta tuntisin oloni mukavaksi ja se antaa minulle itseluottamusta parhaisiin suorituksiin ja ajotyylini kehittämisene isoijen pyörien puikoissa."

Marek Cerveny: "Terlicko oli minulle eräänlainen katastrofi, mutta pidän Imatran sadasta. Pyrin nollaamaan menneet ja työskentelemään tiimin kanssa täydellä itseluottamuksella. Dannyltä oppiminen on ilman muuta mahdollista ja pyrin käyttämään tämän mahdollisuuden läöytääkseni nopeuteni uudelleen. En malta odottaa pääseväni jälleen pyörän päälle, eikä Imatraa parempaa paikkaa ole olemassakaan, tunnelma siellä on mahtava."

Martin Jessopp: "Tiimi on minulle tuttu monista kansainvälisistä kilpailuista ja olemme keskustelleet yhteistyöstä useamman kerran. Pyörä on minulle tietenkin uusi, mutta Michael Rutter ja Dan Kneen osoittivat viime vuonna, mihin sillä pystyy. Olen kuullut paljon hyvää Imatrasta ja nopeimma IRRC-kuljettajat ovat erittäin nopeita - mutta pidän haasteista, enkä malta odottaa pääseväni työskentelemään uuden tiimin ja uusien tallikaverien kanssa - toivottavasti voin antaa oman osani tiimin menestykseen."

Dan Kruger: "En voi kiittää tiimiä tarpeeksi siitä, että he antoivat minulle mahdollisuuden ajaa jälleen heidän riveissään. Varmaankin aiemmat suoritukseni olivat kohtuullisia, sillä pyörän antaminen kaltaiselleni vaikeista loukkaantumisista toipuneelle kuljettajalle vaatii paljon luottamusta. Mutta olen jälleen voimissani - kuntoni on varmaankin parempi kuin koskaan ja haluan saada koettua tämän kilpailun. Tiimi miellyttää minua, sillä heidän pyöränsä ovat aina nopeita ja hyvin rakennettuja. Tämä tuntuu hieman kotiinpaluulta, ja vaikka olen vanhin kuljettaja, voin silti oppia paljon, erityisesti ystävältäni Dannyltä."

Rico Penzkofer: "Tämä taitaa olla suurin tiimi, joka minulla on ollut. Logistisessa mielessä viisi kuljettajaa kolmessa kilpailussa tuntuu hieman 24 tunnin kilpailuun osallistumiselta. Mutta tiimi on paras mahdollinen. Heidän sitoumuksensa on valtava ja haluan käyttää tämän mahdollisuuden kiittääkseni kaikkia mekaanikkojamme tämän mahdollistamisesta. Unohtaa ei sovi myöskään tiimimme yhteistyökumppaneita, erityisesti Wepolia. Tällaisen joukkueen kokoamiseksi tarvitaan muutakin kuin miesvoimia. Parhaan kaluston tarjoaminen kuljettajille edellyttää todellista tukea. Haluan myös kiittää Imatranajon järjestäjiä. Olemme osallistuneet lukemattomiin kilpailuihin ympäri maailmaa ja Imatra on ehdottomasti yksi parhaista. En tarkoita ainoastaan kilpailun upeaa tunnelmaa, vaan myös tapaa, jolla he huolehtivat tiimeistä ja kuljettajista, ja kuinka tervetulleiksi itsemme tunnemme - Imatranajo on ehdottomasti tiimin suosikkikilpailu IRRC-sarjassa. Toivottavasti onnistumme tänä vuonna viime vuoden tapaan, vaikka se tulee olemaan vaikeampaa, koska IRRC-tiimien ja -kuljettajien taso nousee jatkuvasti. Meidän on siis esitettävä parastamme ja mikäpä olisikaan siihen parempi paikka kuin Imatra."

Nopeuden ja turvallisuuden takaa webStage - Teknologia & Design © online.fi